Projecte Mironins



El projecte MIRONINS desenvoluparà una plataforma que permeti experiències de realitat augmentada i interactiva per tal de crear un nou entorn digital dins de la Fundació Joan Miró, on els Mironins, unes petites gotes de pintura que viuen dins dels quadres de Joan Miró, ajudin als infants a introduir-se en el món de l’art i a desenvolupar les seves capacitats artístiques mentre es diverteixen.


0bjectius:

Nova experiència cultural

Redissenyar l’experiència cultural que suposa visitar un museu a través de la narrativa transmèdia, la gamificació i les noves tecnologies.

Millora de l'experiència d'usuari

Desenvolupament d’una plataforma que permeti experiències de realitat augmentada i interactiva.

Resultats esperats

  • Desenvolupament de sistemes de gestió de continguts (CMS) per a experiències de realitat augmentada i interactives.
  • Desenvolupament de la tecnologia del so binaural en les aplicacions de realitat augmentada i interactiva mencionades anteriorment.
  • Desenvolupament de mòduls basats en intel·ligència artificial per ser integrats en els CMSs: mòdul d’analítica, mòdul de reconeixement de gestos, mòdul de reconeixement d’art i mòdul de tracking facial per a personalització de l’experiència.
  • Recerca i desenvolupament de noves formes de narració transmèdia (nous models de guió, utilització de la gamificació, etc.) dissenyades específicament per ser utilitzades en noves aplicacions de realitat augmentada i interactives.
  • Redisseny de l’experiència del visitant infantil dins l’espai museístic de la Fundació Joan Miró, amb l’objectiu de transformar a llarg termini les experiències culturals viscudes pel públic d’altres museus i entitats culturals.
  • Obtenció de noves eines que contribueixin a millorar l’aprenentatge del públic dins dels espais culturals utilitzant les possibilitats que ens ofereixen les narracions transmèdia, la gamificació i les noves tecnologies.
  • Obtenció de noves eines i protocols de recerca pel que fa a l’anàlisi de la interacció (quantitat i qualitat) entre l’usuari i les col·leccions museístiques.
  • Creació d’un diàleg transversal entre el món de l’entreteniment, de la cultura i de la tecnologia.
  • Establiment de noves dinàmiques de relació i treball entre els centres culturals, les empreses tecnològiques, els centres d’R+D+I i les empreses del sector audiovisual.

Empreses i entitats participants:

Empresa/entitat líder:

Eurecat

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Centre de preferències de privadesa

Necessary

Advertising

Analytics

Other

Privacy Preference Center